Deborah Cachet heeft haar naam niet gestolen. Dat vond ook het vermaarde tijdschrift Gramophone dat haar onlangs nog bedacht als ‘een bijzonder bekoorlijke sopraan met veel zelfvertrouwen’. De gelauwerde luitiste en theorbiste Sofie Vanden Eynde kan gelukkig ruimschoots tegenwicht bieden. Samen brengen ze de illustere ‘chambre bleue’ van markiezin Catherine de Rambouillet tot leven. Franse verfijning ten top! Dit salon was aan het begin van de zeventiende eeuw immers een belangrijke Parijse ontmoetingsplek voor politici en artistiekelingen. Naast literatoren als Malherbe en madame de Sévigné lieten zich in muzikale hoek verschillende componisten opmerken. Charpentier, Lambert, Marais en Sainte-Colombe om er slechts enkelen te noemen.
Deborah Cachet did not steal her name. That was also the opinion of the renowned magazine Gramophone, which recently found her ‘an exceptionally charming soprano with a lot of self-confidence’. The acclaimed lutist and theorist Sofie Vanden Eynde fortunately offers ample counterbalance. Together, they bring Marquise Catherine de Rambouillet’s illustrious Chambre Bleue to life. French refinement at its best! After all, in the early seventeenth century, this salon was an important Parisian meeting place for politicians and artists. In addition to such writers as Malherbe and Madame de Sévigné, various composers were noticed in the music world: Charpentier, Lambert, Marais and Sainte-Colombe, to name but a few.
Deborah Cachet sopraan
Sofie Vanden Eynde theorbe
Anoniem
–
j'avais cru qu'en vous aymant
R. de Visée (1650-1725)
–
Suite in a mineur
–
Suite in g mineur
–
Suite in D majeur
M. A. Charpentier (1643-1704)
–
A laisser moi rêver
–
O pres du feu on fait l’amour
–
Non, non je ne l’aime plus
S. Le Camus (1610-1677)
–
Amour cruel Amour
–
Laissez durer la nuit
M. Lambert (1610-1696)
–
Ombre de mon amant
–
Vos me pris chaque jour
J. Chabanceau de la Barre (1592-1678)
–
Allez Bergers dessus l’herbette
E. Moulinié (1599-1669)
–
Enfin la beauté que j’adore