‘Le Cor est un Instrument Essentiellement Poétique’ (F.A. Gevaert, 1885).
Tijdens de Belle Epoqueperiode schitterden Belgische musici door hun expressieve en beeldend-lyrische speelstijl. Dit concertprogramma ontsluit enkele volstrekt onbekende pareltjes van het poëtische repertoire voor hoorn uit de historische collectie van de Gentse conservatoriumbibliotheek, met enkele zijsprongen naar andere ‘typisch romantische’ blaasinstrumenten: de saxofoon en de piccolo. Deze presentatie vormt een proloog van de slotpresentatie van dit omvangrijke onderzoeksproject die doorgaat op maandag 29 maart.
‘Le Cor est un Instrument Essentiellement Poétique’ (F.A. Gevaert, 1885).
During the Belle Epoque period, Belgian musicians shone through their expressive and visually lyrical style of playing. This concert programme uncovers some completely unknown gems of the poetic repertoire for horn from the historical collection of the Ghent conservatory library, with a few side-jumps to other ‘typically romantic’ wind instruments: the saxophone and the piccolo. This presentation is a prologue to the grand finale of this extensive research project, which will take place on Monday 29 March.
Jeroen Billiet hoorn
Rik Vercruysse hoorn
Jan Huylebroeck piano
Kurt Bertels saxofoon
Peter Verhoyen piccolo
G. Pucini (1858 – 1924)
–
Air de Madame Butterfly (arr. Heylbroeck)
R. Herberigs (1886 - 1974)
–
Andante - dans les bois
Nazaire Beeckman (1822 - 1900)
–
Elegie à la Mémoire d’Hendrik Conscience op. 14
Emiel Hullebroeck (1878 – 1965)
–
Sur les Montagnes
Jules De Vulder (1832 - 1898)
Ascouta Jeanette
Léo Van der Haegen (1870-1940)
–
Un concert, le Soir, dans les Bois