Roept de blokfluit bij u nog steeds onaangename schoolherinneringen op? Dat is dan buiten Lucie Horsch gerekend. Met zeventien lentes nam deze Champion of the Recorder al een Vivaldicd op bij DECCA. Horsch’ aanstekelijke energie en stilistische raffinement maken haar tot een gedroomde sparringpartner voor B’Rock. Samen duiken de musici in het kleurrijke orkestrepertoire van de barok met concerti grossi en suites van Corelli, Telemann en Bach. Vele achttiende-eeuwse composities – waaronder Bachs soloconcerto BWV 1059 – bestonden in verschillende versies, of bleven onvolledig bewaard. Die processen van adaptatie en fragmentatie herkent de jonge componist Matt Wright ook in de hedendaagse elektronicawereld. Zijn bezwerende Corelli_Hack herinterpreteert Corelli’s iconische concerto grosso op. 6 nr. 4 door middel van live sampling en remixing.
Does mention of the recorder bring back unpleasant memories of school? If so, that was without the contribution of Lucie Horsch. At just 17, this recorder champion already had a Vivaldi CD to her name, released by Decca. Her infectious energy and stylistic refinement make her a coveted sparring partner for B’Rock. Together, they dive into the colourful orchestral repertoire of the Baroque, with concerti grossi and suites by Corelli, Telemann and Bach. Many 18thcentury compositions – including Bach’s (solo harpsichord) Concerto BWV 1059 – have survived in different versions, or remained incomplete. The long-honoured process of fragmentation and adaptation is something that is also familiar in today’s world of electronics, certainly to the young composer Matt Wright. His compelling Corelli_Hack reinterprets Corelli’s iconic Concerto Grosso Op. 6 Nr. 4 by means of live sampling and remixing.
Lucie Horsch blokfluit
Juan Parra live-electronics
Rodolfo Richter concertmeester
B'Rock
G. Ph. Telemann (1681-1767)
–
Suite voor blokfluit en orkest in a, TWV 55:a2
A. Corelli (1653-1713)
–
Concerto grosso in D, op. 6 nr. 4
M. Wright (1977)
–
Corelli_HACK voor draaitafels en orkest
J. S. Bach (1685-1750)
–
Blokfluitconcerto in d, BWV 1059 (arr. Klavecimbelconcerto)