Er gapen bijna twee eeuwen tussen de dood van Johann Sebastian Bach en de geboorte van Salvatore Sciarrino, maar wanneer beide grootmeesters op één affiche prijken is een goede verstandhouding gegarandeerd. In Sciarrino’s solo’s voor fluit is de barokke gestiek immers nooit veraf. Dat weten Toshiyuki Shibata en Karin De Fleyt maar al te goed. Toshiyuki Shibata blies al heel wat barokmuziek nieuw leven in met zijn geïnspireerde traversospel. Karin De Fleyt van haar kant deed de grote Stockhausen met haar fluitspel ooit naar adem happen. Over adelbrieven gesproken. De Bachs en Sciarrino weten zich dus in goede handen.
There is a nearly two-century gap between the death of Johan Sebastian Bach and the birth of Salvatore Sciarrino, but when these masters’ names adorn a single playbill, it promises a perfect understanding. In Sciarrino’s solos for flute, the spirit of the Baroque is never far away. Toshiyuki Shibata and Karin De Fleyt know this all too well. As an inspired traverso player, Toshiyuki Shibata has breathed new life into numerous Baroque compositions. For her part, Karin De Fleyt’s flute playing caused the great Stockhausen to catch his breath. Speaking of nobility. Bach and Sciarrino are in the best of hands.
Toshiyuki Shibata traverso
Karin De Fleyt fluit
J.M. Hotteterre (1674-1763)
–
Rochers, je ne veux point que votre écho fidèle
J. S. Bach (1685-1750)
–
Partita (te bepalen)
C. P. E. Bach (1714-1788)
–
Fluitsonate (te bepalen)
- IN AFWISSELING MET -
S. Sciarrino (1947)
–
Hermes
–
L’orizzonte luminoso di Aton
–
Morte tamburo
IN MEMORIAM ERIC DEQUEKER (1953-1992)