Sarah Davachi / Pak Yan Lau
€ 18 (adk) / 15 (vvk) / 7 (student)
Ruiskamer
Do
07.10
20:00

19:45 – doors
20:00 – support tbc
20:30 – Pak Yan Lau
21:15 – pauze
21:30 – Sarah Davachi

SARAH DAVACHI

Sarah Davachi is componist en performer van elektro-akoestische muziek. Met haar projecten wil Davachi in de eerste plaats de delicate psychoakoestiek van intieme auditieve ruimtes onthullen. Ze maakt daarvoor gebruik van eenvoudige harmonische structuren, subtiele variaties en natuurlijke resonanties. Davachi hanteert analoge synthesizers, piano, orgel, stem, samplers, orkestrale strijkers en houtblazers.

Sarah’s laatste album, ‘Cantus, Descant’, is een 80 minuten durend meditatief dubbelalbum, met 17 minimalistische orgel etudes en zorgvuldig gestapelde harmonieën. Op ‘Cantus, Descant’ is voor het eerst Davachi’s eigen zang te horen. Het album is tevens de eerste release op haar eigen label, Late Music. “Een balsem voor hoofd en hart”, aldus Uncut. “Een onmiskenbare studie in geluid”, volgens The Guardian.

PAK YAN LAU PLAYS ‘Bakunawa’

‘Bakunawa’ is een voortzetting van Pak Yan Laus soloproject ‘Book of Toy’, waarvoor ze haar fascinatie voor natuurlijke boventonen uit speelgoedpiano’s en klokkenspel opnam. Gedreven door nieuwsgierigheid en de mogelijkheid om voor een ensemble te schrijven, onderzoekt Yan Lau in ‘Bakunawa’ de combinatie van onconventionele instrumentatie (klokkenspel, speelgoedpiano’s, metalen buizen, harp) en delicate electronica.

In tegenstelling tot ‘Book of Toy’, waar alle composities miniatuurtjes waren, is ‘Bakunawa’ een lang stuk geïnspireerd door Aziatische rituele muziek, minimal music (Philip Glass, Eliane Radigue) en ambient. Pak Yan Lau creëert zo haar eigen klankwereld, een persoonlijk ritueel, waarin je in alle rust mag verdwalen.

Sarah Davachi versch. instrumenten

Pak Yan Lau versch. instrumenten

een coproductie van: MIRY Concertzaal & Kunstencentrum Voo?uit

Miry
Concertzaal