Sarah Davachi / Pak Yan Lau / Elisabeth Klinck
€ 18 (adk) / 15 (vvk) / 7 (student)
archief
Ruiskamer
Do
07.10
20:00

19:30 – doors
20:00 – Elisabeth Klinck (support act)
20:20 – Pak Yan Lau
21:00 – pauze
21:30 – Sarah Davachi

Toypiano’s, metalen objecten allerhande en elektronica. Ziedaar het instrumentarium van de Brusselse underground-nomade Pak Yan Lau en haar ensemble. Was de fascinatie voor natuurlijke boventonen reeds het uitgangspunt van een vorig miniatuurproject, in ‘Bakunawa’ blaast ze haar ritualistische klankbellen op tot iets waar een voltallig MIRY-publiek in past. Daarna is het de beurt aan de Canadese componiste, klankkunstenaar en pianist Sarah Davachi. Davachi’s compositorische praktijk combineert vintage analoge synthesizers met de klank van akoestische instrumenten. ‘Een hybride van Eliane Radigue en Terry Riley’ schreef het in Seattle gevestigde nieuwsblad The Stranger. Of ‘Like Brian Eno at his solo best’ kopt Pitchfork. Onze oren worden opgewarmd door violiste en geluidskunstenaar Elisabeth Klinck. Elisabeth voelt zich thuis in interdisciplinaire projecten, waarin ze het klassieke viool repertoire, experimentele technieken, vrije impro en live electronica laat samenvloeien.

Sarah Davachi orgel

Pak Yan Lau compositie, toy piano's en klokkenspel

Giovanni Di Domenico

João Lobo

Théo Lanau toy piano's, metalen objecten en klokkenspel

Vera Cavallin toy piano's, metalen objecten, klokkenspel en harp

Christophe Albertijn geluid en elektronica

Elisabeth Klinck viool

In samenwerking met Kunstencentrum Vooruit en met de steun van Sabam For Culture foto: Mich Leemans

Miry
Concertzaal