Minuit blanc — Anna Pardo Canedo & Sandra Lammens
€15 - ­10 - ­0
Zo
04.02
11:00

In 2016 was het precies een eeuw geleden dat de symbolistische dichter Emile Verhaeren overleed. Sopraan Anna Pardo Canedo en pianiste Sandra Lammens stelden voor die verjaardag een programma samen dat ze in de MIRY op CD zetten. Franco­-Belgische liederen uit de belle époque worden versneden met recentere exploten van eigen bodem. Bert De Rycke en Evert Bogaert studeerden beide aan het Gentse Conservatorium. Hun werk verschijnt naast dat van evidenties als Debussy en Satie, maar evengoed naast de minder bekende Trois poêmes d’Emile Verhaeren van Fernand Carion. De aanwezigheid van trombonist Roel Smedts maakt ons alvast niet minder nieuwsgierig.

In 2016, it was exactly a century after the death of the symbolic poet, Emile Verhaeren. Soprano Anna Pardo Canedo and pianist Sandra Lammens proposed marking that anniversary with a programme that they recorded for CD in the MIRY. French­-Belgian songs from the belle époque were mixed with more recent exploits from close to home. Bert De Rycke and Evert Bogaert both studied at the Ghent Conservatory. Their work is included alongside such obvious names as Debussy and Satie, as well as the lesser­known Trois poêmes d’Emile Verhaeren by Fernand Carion. The pres­ence of trombonist Roel Smedts makes us anticipate the evening all the more.

Anna Pardo Canedo sopraan

Sandra Lammens piano

Roel Smedts trombone

N. Boulanger (1887­-1979) & R. Pugno (1852­-1914)

– Les heures claires (deel 1 en 2)

J. Jongen (1873­-1953)

– Les pauvres

C. Debussy (1862-­1918)

– Les ariettes oubliées (selectie 1-4)

J. Jongen (1873­-1953)

– Aria et polonaise (trombone en piano)

C. Debussy (1862-­1918)

– Beau soir

F. Carion (1908­-1960)

– Trois poèmes d’Émile Verhaeren, op. 28

B. De Rycke (1993)

– Minuit Blanc

E. Bogaert (1983)

– Éclate en oraisons
– Chanson de fou 1

E. Satie (1866­-1925)

– La diva de l’empire



Miry
Concertzaal