Van Abendlied van Schumann tot Cyrano de Bergerac van Herberigs. De doctorandi van het Gentse conservatorium trakteren ons op een bonte double bill. In het eerste deel horen we werk van Fitzenhagen, Schumann en Mendelssohn, geïnterpreteerd door Ann Cnop en Sergei Istomin, beiden specialist op het vlak van de 19de-eeuwse uitvoerings- praktijk. In het tweede deel zien we Jeroen Billiet aan het werk. Naast een actieve carrière als hoornist bij de belangrijkste orkesten op historisch instrumentarium, voert hij onderzoek naar de Gentse Hoornschool. Deze ‘school’, die zijn oorsprong vindt bij Martin-Joseph Mengal (oprichter van het Gentse Conservatorium) heeft tot een stuk in de 20ste eeuw een belangrijke rol gespeeld in het internationale muzieklandschap. De uitvoerders-onderzoekers voorzien in tekst en uitleg, en gunnen ons een blik achter de noten van enkele bekende en minder bekende werken. Een absolute aanrader voor de muzikale meerwaardezoeker!
Ann Cnop viool
Sergei Istomin cello
Jeroen Billiet hoorn
Alexander Leman piano
W. Fitzenhagen (1848-1890)
–
Lieder ohne Worte: Frage in G & Antwort in d, opus 3 voor cello en piano
R. Schumann (1810-1856)
–
Abendlied voor viool en piano
F. Mendelssohn (1809-1847)
–
Pianotrio in d, opus 49 voor viool, cello en piano
A. Samuel (1824-1898)
–
Morceau de Concours voor hoorn
R. Herberigs (1886-1974)
–
Cyrano de Bergerac voor hoorn
R. Guillemyn (1882-1945)
–
Chant d’Automne voor hoorn