Agnès Clément — Smetana, Debussy, Fauré & Couperin
€ 20 / 15 (red.) / 5 (-26)
archief
MIRY Solorecital
Ma
07.12
20:00

Hoewel ze pas dertig is geworden, mag Agnès Clément zich al zeven jaar lang de soloharpiste noemen van het Orkest van de Munt. Dat ze die pupiter op zo jonge leeftijd wist te bezetten, dankt zij aan talloze onderscheidingen en een blitzcarrière die haar op korte tijd langs de bühnes voerde van heel wat beroemde zalen. Na onder meer Carnegie Hall maakt ze nu haar debuut in MIRY
Concertzaal (knipoog). Dat doet ze in een  sprookjesachtige sfeer van maneschijn en betoverde wouden, een specialiteit van nogal wat Franse componisten uit de Belle époque: Debussy, Fauré, een jonge Jacques de la Presle of harplegende Henriette Renié…
Alle klassieke topoi zijn aanwezig. Een smachtende kasteeldame, een stevige toren en een vochtige tuin. Het oude verhaal, quoi.

She has just turned thirty, but Agnès Clément has already been the solo harpist for the Monnaie Orchestra for seven years. The fact that she was able to occupy this position at such a young age reflects numerous distinctions and a blitz career that took her to the stages of many famous halls in a short space of time. After Carnegie Hall, among others, she is now making her debut in MIRY
Concert Hall (wink). She does so in a fairytale atmosphere of moonshine and enchanted forests, a specialty of many French composers from the Belle Époque: Debussy, Fauré, a young Jacques de la Presle and harp legend Henriette Renié… All the classical elites are present: a languorous castle lady, a sturdy tower and a moist garden. The old story, quoi.

Agnès Clément harp

B. Smetana (1824-1884)

– La Moldau
– Vitava

C. Debussy (1862-1918)

– Clair de Lune

F. Couperin (1668-1733)

– La Ténébreuse

W. Posse (1852-1925)

– Carnaval de Venise

J. de la Presle (1888-1969)

– Le Jardin Mouillé

G. Fauré (1845-1924)

– Une Châtelaine en sa tour

F. Couperin (1668-1733)

– Les regrets

H. Renié (1875-1956)

– Légende d'après Les Elfes de Leconte de Lisle



Miry
Concertzaal